Cayo Coco 1

22 februari 2020 - Cayo Coco, Cuba

De busreis was lekker hobbelig, echt geslapen heb ik niet. Maar de tijd ging snel voorbij. Om half 7 kwam ik aan in Ciego de Ávila, waar ik al gelijk aangesproken werd voor een taxi naar Cayo Coco, zo’n 100 km verderop. 2 Duitse meiden moesten dezelfde kant op, dus dat scheelde weer in de kosten. De taxichauffeur Raúl had een goed onderhouden oldtimer met een coole groene kleur, dus in stijl richting het Caribische strandleven. Ik kwam al om 9 uur aan bij het hotel, maar moest helaas nog tot 12 uur wachten tot m’n kamer schoon was. Aangezien het een all-inclusief hotel is (ik had een goede deal gevonden op trivago), ging ik maar richting het buffet. In de all-in hotels zitten altijd de typische mensen, hier vooral Canadezen en Russen ben ik nu al achter. En wat me opvalt is dat heel veel Canadezen met een thermoskan/beker lopen. Ik denk om een flinke voorraad aan koffie/cocktail in te doen, zodat ze niet te vaak naar de bar hoeven te lopen haha. Op Cayo Coco zijn eigenlijk alleen maar dit soort hotels te vinden, geen casa’s of hostels. Doordat meerdere mensen, en ook veel Cubanen, enthousiast spraken over Cayo Coco, wilde ik er toch graag heen. Dan maar even niet tussen de feestende hostelmensies, komt ook weer beter uit voor de studiedingen. M’n kamer is moooiii! Met uitzicht op het witte strand en helderblauwe zee. Koffer uitgemest, wat onderbroeken gewassen, en mezelf ingewit met factor 50. Ik was er klaar voor! Helaas een anticlimax... De lucht was dichtgetrokken en het was aardig hard gaan waaien! Toch maar een ligstoel gezocht op het strand, maar ik had amper een pagina van m’n boek gelezen of ik zat al onder kippenvel. Het begon ook nog eens te spetteren, mweh. Ik besloot maar terug te gaan naar m’n kamer, en met een colaatje op bed te chillen in afwachting op beter weer. Helaas kwam dit niet meer :( Hopelijk is het morgen beter!