Santiago de Cuba 3

18 februari 2020 - Santiago de Cuba, Cuba

Vandaag was een beetje een falende dag. Het begon opzich goed, ondanks dat ik vroeg gewekt werd door de werkzaamheden naast het hostel. Op een terrasje lekker ontbeten, geld gewisseld (dit keer gewoon bij de Cadeca waar amper een rij stond) en bij het WiFipunt mijn blog gemaakt. In de middag wilden ik en Philip een scooter huren en naar een koffieplantage in de bergen rijden. Helaas bleek bij de verhuurplek in het centrum geen werkende scooter meer te staan. Dus wij 2 km verderop, iets buiten het centrum, naar een hotel waar ze ook scooters verhuren. Er stonden er 6 buiten, dus we hadden goede hoop. Helaas, deze 6 bleken ook allemaal kapot te zijn. Aan de overkant van de straat bleek een mannetje te staan, die een vriend had met een elektrische scooter. Weer 10 min lopen naar dat huis, bleek de scooter al verhuurd te zijn. Even verderop waren wat gasten aan het werk met nieuwe platen voor een scooter. Ook zij gingen voor ons kijken bij iemand die 2 scooters zou hebben, maar kwamen helaas weer terug met slecht nieuws. We gaven de strijd voor een scooter maar op, aangezien het ook wat later werd. Een taxi erheen was echt veel te duur, dus dat vertikten we ook. Terug naar het centrum, onderweg een churro met chocola en een zelfgemaakt bananenijsje met chocola. Hadden we wel verdiend! Ik wilde nog even hogerop kijken in de stad, naar de befaamde trappen die het arme met het ‘rijke’ gedeelte verbonden vroeger. Daar hadden we mooi uitzicht, en de zon begon ook al te zakken. Philip werd uitgenodigd door wat kids om te voetballen, en ik zat bij wat schattige kleintjes de score bij te houden. In die wijk waren er inderdaad wat armoedige, houten, bouwvallige huisjes te zien. Terug naar het hostel voor een douche! De Ierse meiden waren ook gearriveerd en we gingen samen eten. Na het eten nog een drankje gedaan op het Gran Hotel, en ik en Philip gingen nog naar La Claqueta en club San Pauli om te dansen. 2.30 uur in bed, morgen om 6 uur de wekker...